Alpe Adria Trail R06

Etappe R06 Alpe Adria Trail: Rifugio Zacchi naar Kranjska Gora

Deel dit artikel op social media!

We dalen en komen al snel een ruig gebergte tegen, met behulp van staalkabels gaan we het avontuur aan! Spannend is het zeker… maar wauw, wat is dit geweldig! We maken weer zo veel bijzondere dingen mee tijdens deze etappe van de Alpe Adria Trail.

Afra en George Steenvoorde zijn via AlpenReizen de uitdaging aangegaan om de 43 etappes van de Alpe Adria Trail te wandelen. In haar blogs neemt Afra ons mee in hun avontuur. Elke etappe van deze indrukwekkende meerdaagse wandeltocht heeft ze met veel passie omschreven. Ook de mooie foto’s van Afra vind je terug in de blogs. De volledige fotoroute van Afra vind je hier en onderaan de blog. Laat je meenemen in hun unieke Alpenavontuur! Tip: ontdek ook de rest van de circulaire tour etappes

Een spannende etappe van de Alpe Adria Trail

We hebben een heerlijke overnachting gehad in de mooie berghut. Toen we gisteren aankwamen, hebben we lekker kunnen uitrusten op het terras. Daarna zijn we naar de slaapzaal gegaan en tot onze verbazing waren we de enigen, dat was een zeer aangename verrassing! Vanochtend hebben we genoten van een lekker en goed verzorgd ontbijt. Nu is het tijd voor een nieuwe etappe van de Alpe Adria Trail!

Etappe R06 Alpe Adria Trail

Het is nog stil en rustig als we op pad gaan, heerlijk om de dag zo te beginnen. We nemen een bospad en gaan meteen flink bergopwaarts. De berghut bevindt zich op 1.380 meter hoogte en we stijgen maar liefst naar 1.600 meter hoogte. We wandelen door een mooie omgeving richting het hoogste punt over een kronkelend pad. Als we eenmaal boven aankomen, genieten we van de panoramische uitzichten. Heel erg gaaf om te zien. We rusten hier even uit voordat we de daling in gaan zetten.

Alpe Adria Trail R06 Slovenië

Op naar het schitterende Slovenië

We dalen over een smal pad. We hebben ruim 6 kilometer gewandeld in 2 uur tijd, als we weer aankomen bij Lago di Fusine Inferiore. Het is weer druk met toeristen, die het meer bezoeken. Wij snappen wel waarom, want het is hier echt prachtig. Na een korte pauze vervolgen we de route naar Slovenië. We wandelen over een verhard fietspad en al snel passeren we de grens. Het is zo ver: we zijn in Slovenië!

Etappe R06 Alpe Adria Trail

De route leidt ons langs groene alpenweiden en langs het moerassige gebied Zelenci. We zijn op weg naar Kransjka Gora en zien veel skipistes, waaronder ook de piste waar volgend jaar de worldcup slalom weer zal plaatsvinden! Ons Rundtour-avontuur zit erop… Wat hebben we enorm genoten van de extra lus door de drie landen: Oostenrijk, Italië en Slovenië! Morgen lopen we verder in zuidelijke richting naar Trenta, midden in het Triglav Nationaal Park. Daar verheugen we ons op en we zijn benieuwd wat ons allemaal nog meer te wachten staat!

Ben je geïnteresseerd in nog meer foto’s van deze etappe? Bekijk dan hier het fotoblog van Ivo! Ook hij heeft de gehele trail gelopen en heeft zijn ervaringen vastgelegd in foto’s.

Verschillende varianten van de Alpe Adria Trail

Voor wie niet de gehele trail in een keer wil of kan lopen, zijn er verschillende korte en middellange varianten. Daarnaast bieden we je de optie om een (deel van de) trail op maat te wandelen. Wij stellen dan een reis samen op basis van jouw wensen! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op: bel ons op 010-7670097, mail naar info@alpenreizen.nl of vraag hier vrijblijvend een offerte aan.