Alpe Adria Trail R04 wandelfoto

Etappe R04 Alpe Adria Trail: Valbruna naar Tarvis

Deel dit artikel op social media!

We komen een wandelaar tegen, die ook de Alpe Adria Trail route wandelt. Hij vertelt ons dat we in Slovenië nog prachtige plekken zullen ontdekken. We raken erg enthousiast door zijn indrukwekkende verhalen en verheugen ons al op de aankomende etappes. Wat is dit toch een geweldige en bovenal onvergetelijke ervaring!

Afra en George Steenvoorde zijn via AlpenReizen de uitdaging aangegaan om de 43 etappes van de Alpe Adria Trail te wandelen. In haar blogs neemt Afra ons mee in hun avontuur. Elke etappe van deze indrukwekkende meerdaagse wandeltocht heeft ze met veel passie omschreven. Ook de mooie foto’s van Afra vind je terug in de blogs. De volledige fotoroute van Afra vind je hier en onderaan de blog. Laat je meenemen in hun unieke Alpenavontuur!

Een pittige etappe

Gisteren kwamen we aan in het prachtige Italië! We hebben een fijne nacht gehad en na een lekker ontbijt gaan we op pad. De etappe wordt omschreven als uitdagend en is geschikt voor ervaren wandelaars. We bereiden ons goed voor omdat we vandaag veel hoogtemeters zullen overbruggen. We hebben weer veel zin in een nieuw avontuur. Het is heerlijk weer, niet te warm, eigenlijk de perfecte temperatuur voor een pittige wandeltocht. We wandelen via een smal pad steil omhoog richting een bospad. Vanaf het bospad blijven we steil omhoog wandelen. We zijn ervaren wandelaars maar dit is zeker de pittigste etappe tot nu toe!

Alpe Adria Trail R04 wandelfoto berg

Na een flinke klim komen we aan bij een skilift, waar we overgaan op de skipiste richting de gondel op 1.742 meter. Het is weer een flink stuk klimmen, maar het uitzicht schijnt schitterend te zijn.. Het is inderdaad prachtig! We komen uit in een pittoresk pelgrimsdorpje en zien het beroemde kerkje Monte Santo di Lussari. Het dorp is omringd door imposante bergtoppen. En niets is minder waar: vanaf deze plek heb je naar alle kanten echt prachtige panoramische uitzichten. Dit was de zware klim zeker waard! We ploffen neer op een terras en bestellen een bakje koffie met een heerlijke apfelstrudel. Echt genieten!

Etappe R04 Alpe Adria Trail

Op naar het eindpunt: Tarvisio

We moeten verder want we zijn er nog lang niet. We verlaten dit bijzondere bedevaartsdorpje en gaan weer op pad. Door het mooie weer zijn er veel dagjesmensen. Wanneer wij afdalen via de pelgrimsweg gaan alle lopers juist naar boven. Na een gezellig gesprek met medewandelaars lopen we verder naar beneden. Eenmaal aangekomen is het een stuk drukker dan verwacht. We wandelen over een oude spoorlijn richting Tarvisio. Het hotel ligt middenin het centrum en ziet er mooi uit. We gaan lekker buiten op het terras zitten en genieten van een heerlijke tagliatelle met paddenstoelen. Wat was dit weer een indrukwekkende etappe. Het was dan wel een pittige etappe, maar daar krijg je ook wat moois voor terug! Nu even genieten van het lekkere eten en daarna even de stad ontdekken. We zijn benieuwd wat ons morgen weer te wachten staat, maar eerst even tot rust komen!

Ben je geïnteresseerd in nog meer foto’s van deze etappe? Bekijk dan hier het fotoblog van Ivo! Ook hij heeft de gehele trail gelopen en heeft zijn ervaringen vastgelegd in foto’s.

Verschillende varianten van de Alpe Adria Trail

Voor wie niet de gehele trail in een keer wil of kan lopen, zijn er verschillende korte en middellange varianten. Daarnaast bieden we je de optie om een (deel van de) trail op maat te wandelen. Wij stellen dan een reis samen op basis van jouw wensen! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op: bel ons op 010-7670097, mail naar info@alpenreizen.nl of vraag hier vrijblijvend een offerte aan.