Etappe 20 Alpe Adria Trail: Ossiach naar Velden

Deel dit artikel op social media!

Vanaf hier wandelen we door indrukwekkende bossen en genieten we van alle rust en stilte. Totdat we iets horen in de bosjes naast ons… Plotseling schieten er 2 herten voor ons langs! Wat zijn het toch prachtige beesten en wat een cadeautje dat we ze hebben mogen zien.

Afra en George Steenvoorde zijn via AlpenReizen de uitdaging aangegaan om alle 43 etappes van de Alpe Adria Trail te wandelen. In haar blogs neemt Afra ons mee in hun avontuur. Elke etappe van deze indrukwekkende meerdaagse wandeltocht heeft ze met veel passie omschreven. Ook de mooie foto’s van Afra vind je terug in de blogs. De volledige fotoroute van Afra vind je hier en onderaan de blog. Laat je meenemen in hun unieke Alpenavontuur!

Wat een avontuur!

George en ik hebben gisteravond genoten van een heerlijke zomerse avond onder het genot van een glas witte wijn. We hadden ons eigen terras gecreëerd onder de fruitbomen, zodat we samen in alle rust de omgeving konden bewonderen. We zijn gisteren nog even naar de Ossiacher See gewandeld en daar hebben we de abdij van Ossiach (Stift Ossiach) bezocht. De kerk ligt op een mooie locatie en heeft een schattig kapelletje. De abdij van Ossiach is zeker de moeite waard om te bezoeken!

We gaan op pad en hebben er weer veel zin. Aan de start van deze wandeldag gaan George en ik klettersteigen op een steile kloof. Na dit leuke avontuur worden we omgeleid, omdat het slechte weer hier ook veel schade heeft aangericht. Dus wandelen we via het alternatieve grindpad verder richting de Ossiacher Tauern vijver. Een leuke wandelroute door een mooi stuk natuur. We zijn niet de enige die hiervan genieten; verderop zien we een aantal mountainbikers richting het dal racen via uitdagende paden. We bewonderen de schitterende vijver en komen even op adem, voordat we de wandeltocht weer voortzetten.

Etappe 20 Alpe Adria Trail

Indrukwekkende hoogtepunten

We wandelen verder richting 2 kleine dorpen: Oberdorf en Köstenberg. In Oberdorf bezichtigen we een oude kerk met een houten toren en bewonderen we een mooie muurschildering. Dit was zeker een van de highlights van deze etappe van de Alpe Adria Trail, maar de Ossiacher Tauern vijver was ook prachtig om te zien. Daarna komen we aan in Köstenberg waar tot onze verbazing 3 Gasthausen open zijn. Tijd voor een heerlijk bakje koffie dus! Wat is dit een fijne wandeldag, een leuke etappe met veel indrukwekkende hoogtepunten. Na de welverdiende pauze gaan we weer op pad en komen we langs de restanten van een kasteelruïne, verstopt onder de hoge bomen. Daarna wandelen we richting de Wörthersee, waar we genieten van wederom een schitterend uitzicht! We zouden bijna een duik willen nemen, maar besluiten toch verder te gaan.

Alpe Adria Trail Etappe 20

Het is tijd om te gaan dalen. Via smalle trappetjes wandelen we richting de kloof. We wandelen door een mooie omgeving en lopen via een brug over de kloof naar onze verblijfplaats van vanavond. Wanneer we aankomen zijn we blij verrast: er is namelijk een zwembad, waar wij zo dadelijk een heerlijke plons in gaan nemen! Lekker even uitrusten op de ligstoelen bij het zwembad, dat is een leuke manier om een mooie dag af te sluiten. Hopelijk kunnen we morgen weer genieten van een indrukwekkende etappe!

Ben je geïnteresseerd in nog meer foto’s van deze etappe? Bekijk dan hier het fotoblog van Ivo! Ook hij heeft de gehele trail gelopen en heeft zijn ervaringen vastgelegd in foto’s.

Verschillende varianten van de Alpe Adria Trail

Voor wie niet de gehele route in een keer wil of kan lopen, zijn er  verschillende korte en middellange varianten. Daarnaast bieden we je de optie om een (deel van de) trail op maat te wandelen. Wij stellen dan een reis samen op basis van jouw wensen! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op: bel ons op 010-7670097, mail naar info@alpenreizen.nl of vraag hier vrijblijvend een offerte aan.